China - Reisverslag uit Shanghai, China van peterenpaini - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Shanghai, China van peterenpaini - WaarBenJij.nu

China

Door: webmaster

02 Augustus 2008 | China, Shanghai

Na wat oponthoud en vertraging in Hong Kong konden we toch landen in Shanghai.
Gisteren wat sightseeing gedaan en vandaag een relaxte zondag.

Peter gaat morgen voor twee dagen naar Ningbo en wij gaan ons lekker laten pamperren in de Spa van ons 5-***** hotel.

Op de foto zie je ons hotel lijkt wel een eierdop/ufo.

Na 2 rustige dagen, alleen met de meiden, zijn we vandaag (woensdag) weer het (winkel)centrum in gegaan. We raken niet uitgewinkeld!

Laatste dag in Shanghai

Na een paar rustige dagen,want Peter moest wat zakelijke afspraak afwerken en wij, de meiden ons laten verwennen met 2 dagen massage.
Dat ben je hier in China bij de goede adres.

Gisteren vrijdag de hele dag een tour met een privé gids naar Suzhou & Zhouzhuang water village.
Eerste stop een heel oud binnenstad. Aan de voorkant is niet zien wat voor moois er achter ligt.
Loopt eerst door zo’n traditioneel Chinese markt en kom je bij een poort waar achter een prachtig voormalige buiten verblijf van een hooggeplaatste heer staat met mooie aangelegde tuin met rots partijen,visvijver met grote dikke kooikarpers in.

Tweede stop, de langste kanaal die handmatig is uitgegraven van 1700km ,die tot de dag vandaag nog steeds in gebruik is.

Derde stop,Suzhou zijde fabriek, rondleiding gekregen,best heel indrukwekkend wat zo’n klein rups kan produceren. Hebben we nog een bolletje mogen uitproberen uit te trekken tot een lapje van een maat van een dekbed van 140 x 200 zie foto.
Daarna een vrije half uur om rond te kijken in de winkel.
Hebben we 2 zijde dekbedden gekocht en de meiden een zijde nachthemd en blouse.
Alweer een paar RMB armer.

Daarna zijn we naar Zhouzhuang, de Venetië van China tijdperk van de Ming en Qing dynasty gereden,mochten we de burg niet over omdat ze aan het renoveren waren,wat de chauffeur ook probeerde we mochten er niet overheen,maar kleine personenauto wel.
Dan maar met een fiets-taxi,onze gids en chauffeur onderhandelen voor de prijs,een heleboel gekwek en gebaren,neen niet over eens met de prijs,dan maar lopen en met de ferry naar de andere kant. Eerst lunchen,Zhouzhuang is bekend om hun delicatessen (varkenspoten)zie foto,moeten we dus uitproberen. Even gedacht ,van moet dat nou echt!
Wij ons niet laten kennen natuurlijk,een varkenspoot op tafel en uitproberen maar samen met de vis,groenten en rijst.
We hebben met z’n allen van gegeten en moet bekennen dat het toch best lekker smaak.
Jaja.. hebben we echt opgegeten !
Toen was het tijd voor de tour door de water village. Langs de grachtje gelopen,hier en daar wat foto’s gemaakt. Morgen gaan Sophie en Lisa naar huis en wij gaan door naar Beijing.

Even nog een weetje; ik heb me laten vertellen dat de liefste mannen uit Shanghai komen,die doen alles,maar dan ook alles om de vrouw naar de zin te maken.
Wat jammer nou!!!!!!! En de mooiste vrouwen komen uit Suzhou.
Nummer 1 mooiste vrouwen trouwen een buitenlander en 1 na mooiste, rijke zakenlieden in China. Wat een pech………

Tot het volgende verhaal.

Foto:

• 28 Juli 2008 - 07:23

Ingrid/guido:

Mooie al die landen,het een is nog mooier dan de ander,lekker zo'n dagje spa doemaar genieten,
    wij gaan wel werken doeiiii later!!!

• 31 Juli 2008 - 16:10

Leo En Anja Franken:

Hoi allemaal,
    wat een fantastische reis. Wij zien wel dat jullie de mooie plekjes aan elkaar kunnen schroeven.
    We zullen het in Berwang bij Lotte nog over hebben.
    Nog heel veel plezier, het is jullie gegund.
    Groetjes Leo en Anja Franken.

• 31 Juli 2008 - 19:37

Peter En Martine:

Ha, die van Heeswijkjes. alles goed met iedereen.
    Wat hebben jullie al veel gezien,gedaan, en vooral veel gekocht(volgens mij is er een extra vlucht nodig om dit thuis te krijgen?)
    Supergave foto's. Na dit avontuur zijn jullie volgens mij weer aan vakantie toe, maar ja deze reis was ook jullie droom geniet er maar lekker van, wij werken wel door.
    Heel veel groeten van ons allemaal uit Best.

• 02 Augustus 2008 - 14:04

Joop En Thea:

Hallo fam. van Heeswijk,
    jullie hebben al veel gezien van China, die plaatsen waar jullie nu zijn hebben wij ook gezien,en hebben bijna de zelfde foto,s.
    geniet nog even want het zit er bijna op. Nu nog naar de openning van de spelen. Een hele goeie terug reis, en veel groetjes voor jullie alle vier xxxx
    Joop en Thea

• 03 Augustus 2008 - 07:22

José:

Je kunt niet zeggen dat jullie wereld vreemd zijn. 8 augustus naar de olympische spelen, geweldig ik ga op tv kijken of ik jullie zie zitten oké? hé veel plezier. Groetjes José

• 03 Augustus 2008 - 11:05

Jose/hans:

Peter,eerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag,eindelijk toch 50 jaar,weet nog dat je op het feest snel even liet weten dat JIJ nog geen vijftg was!wat leuk om al zoveel te lezen ,dan heb je al meer indrukken over deze fantastische reis,denk dat jullie ook veel film/fotos hebben.nu ik denk dat deze week ook nog veel indrukken op zal leveren.geniet en tot later!kus jose

• 03 Augustus 2008 - 11:18

Jose/hans:

O,peter ik ben te vroeg om je te feliciteren.maar dan wel de eerste!fijne verjaardag morgen.kus jose

• 03 Augustus 2008 - 20:29

Maria :

Lieve allemaal, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. En samen met de dochters dat moet wel fantastisch voelen. De foto's zijn een goede toevoeging van paini's verhaal. Je kan goed vertellen paini! Geniet nog samen en ook van de opening v.d.spelen, ik begrijp dat je er dus toch naar toe kunt gaan. Wij zitten tot begin september in calanda.
    liefs van dick en mij, maria

• 03 Augustus 2008 - 21:12

Veerle:

Lieve Paini en Peter,
    eindelijk reageer ik ook eens. Henk schenkt me net nog eens een glaasje witte wijn in dus dat gaat helemaal lukken. Vanuit ons kleine kikkerlandje zijn wij natuurlijk reuze jaloers op jullie fantastische reis en het is ook helemaal geweldig dat jullie dochters er ook voor een groot deel bij zijn geweest. Jullie zullen ze nu wel missen, want ik begrijp uit de verhalen dat ze net weer vertrokken zijn!
    Wij moeten het hier in Ndl. doen met het weer wat voorhanden is. Soms is het net herfst en dan weer is het bloedheet. Nu komt de regen weer met bakken uit de lucht,maar het is al laat. Hopelijk kunnen we morgen weer
    naar het strand!
    Wij moeten het doen met haaientanden ipv van echte haaien!
    Ik zou zeggen: geniet nog met volle teugen van de tijd die jullie nog in China zijn. De officiële opening zal vast fantastisch zijn.

Veel groeten van ons allen, Veerle, Henk, Bas
    Maxime en Jelle