Twee weken onderweg - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van peterenpaini - WaarBenJij.nu Twee weken onderweg - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van peterenpaini - WaarBenJij.nu

Twee weken onderweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

09 Juli 2008 | Frans Polynesië, Papeete

Op vrijdagavond zijn we naar de Heiva-festival geweest, muziek en dansfestival typisch Polynesische (Schuddebillen- heupdans) in de buitenlucht.
Vanuit ons hotel ongeveer 10 minuten met boot naar het vaste land,daarna nog 20 minuten met de bus,vol verwachting.

Nou de eerste deel vonden we, (vooral Peter) niks aan, je kon er niks van verstaan wat ze zongen en heel langdradig. Maar na de pauze toen begon het pas.
Mooie dames uitgedost en opzwepende muziek,van alle kanten hoor je de mannen hooee, oohhh, aahhh roepen.
Terug in ons huisje geprobeerd de dans na te doen en wat denk je!,ging voor geen meter, Peter viel in slaap. Heb wel respect hoor voor die dames, wat een prestatie om zo te kunnen dansen.
Maar wie weet “oefenen baart kunst”,heb nog even de tijd.

Vandaag zondag zijn we naar de schildpaden gaan kijken,zulke lieve beesten.
Hier kun je volop snorkelen tussen alle mooie vissen,schilpaden en af en toe komt er zo,n grote rog met lang staart voorbij zwemmen..
Vandaag twee keer langs onze villa gezwommen, Peter hem achterna met z’n camera en gauw wat foto’s gemaakt.

Maandag 7/7 zijn we met een boot mee gaan varen, eerst naar de vissen, zoveel mooie vissen heb ik nog nooit gezien, daar ongeveer een half uurtje rondgedobberd en daarna verder om de roggen te voederen. Werd ons gezegd dat je niet op de beesten mag staan,want dan bijten ze.
Die beesten weten natuurlijk dat het etenstijd is,dus die zwemmen met z,n allen rondom de boot. Eenmaal in het water komen ze tegen je benen zwemmen. Ik vond het toch maar niks zo’n slijmerige ding tegen je aan van bijna een meter doorsnee. Ben maar weer terug in de boot geklommen. De rest heeft nog ongeveer een half uur tussen de roggen gezwommen. En dan naar het spannendste gedeelte van de bootreis,op naar de haaien.
Nou Inge Luijten er is wel iets veranderd hier na 15 jaar, de haaien zijn wel stuk vriendelijker geworden,maar ik vind het toch maar eng.
De rest allemaal in het water tussen de haaien zwemmen en ik alleen op de boot gebleven.
Zie al voor me gebeuren,ik in het water en meteen een haai een stukje van mijn been happen, mij niet gezien hoor? Kom de begeleider elke keer naar me toe en zeggen, die doen niks, mooi niet! Ik blijf wel binnenboord,het was wel een geweldige ervaring allemaal. Peter maakte meteen vrienden met de grootste haai.

Dinsdag 8/7 zijn we naar het vaste land gegaan,een autootje gehuurd,een fiat panda voor 4 uurtjes, want in een uur heb je alles gezien. We hadden het gevoel alsof we in Suriname waren, te zien aan de huizen en alle fruitbomen. We hebben onderweg wat mango’s gekocht en na wat winkelen terug naar het hotel met de shuttleboot van het hotel, was een mooie dag.

Vandaag 11/7 laatste dag in Paradijs,helaas.We hebben een onvergetelijke tijd gehad en hopen in de toekomst ooit terug te gaan,misschien ons 3e honeymoon.Heel veel vrienden bij en een ervaring rijker.Om 17.30 brengt de shutlleboot ons naar het kleine vliegveld alhier en via Papeete Tahiti naar Sidney onze volgende bestemming.

FOTO'S -> http://www.mijnalbum.nl/Album=N4DMNDXT

  • 09 Juli 2008 - 08:26

    Guido:

    Nou ik dacht dat het een ontspanningsreis was, maar niets is waar, wat een lef .

  • 09 Juli 2008 - 17:36

    José:

    Gaaf zeg, die roggen dat lijkt me ook nog wel een keer stoer om daar mee te zwemmen. Die vind je dus alleen in het paradijs geweldig ik ben benieuwd naar de foto's.
    groetjes

  • 11 Juli 2008 - 09:12

    Twan:

    Klinkt geweldig allemaal.

    Jammer dat Peter niet wat danskwaliteiten van zijn moeder heeft overgekregen, want die kan er wat van!!

    geniet er nog van!

  • 11 Juli 2008 - 18:49

    Joop En Thea:

    Toen wij vanavond jullie docters belde om ze een fijne vakantie te wensen vertelde Sophie dat jullie een webside hadden,
    dus ik vlug naar de computer om jullie verhalen te lezen, en heb toen ook meteen de foto's gezien,heel erg mooi.
    Fijn dat straks Sophie en Lisa bij jullie zijn,
    en dan samen verder vakantie kunnen vieren.
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd en geniet er van. En wij kunnen dan genieten van jullie verhalen.
    Heel veel lieve groetjes van Joop en Thea xxxx

  • 18 Augustus 2008 - 07:42

    Bjorn Ruysschaert:

    hallo,
    ik ben een Belgske en reis een beetje rond de wereld.
    momenteel verblijf ik in new Zealand en midden spetember vlieg ik naar Tahiti(Papeete).
    Denkt U dat het mogelijk is om daar op een zeilboot te hoppen en als crew(werken natuurlijk) mee te gaan en rond Tahiti te zeilen??
    Bedankt en hopelijk tot gauw!
    groetjes,
    Bjorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frans Polynesië, Papeete

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2008

OLYMPICS

02 Augustus 2008

China

22 Juli 2008

Ni hau

13 Juli 2008

Down Under

09 Juli 2008

Twee weken onderweg

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 15654

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: